Gruntowne sprzątanie mieszkania - jak wybrać firmę do pomocy przy sprzątaniu mieszkania

Gruntowne sprzątanie mieszkania - jak wybrać firmę do pomocy przy sprzątaniu mieszkania

Wybór firmy sprzątającej nie jest łatwy - zwłaszcza, jeśli chodzi o gruntowne sprzątnięcie zaniedbanego mieszkania. Na co - poza zakresem usług - zwrócić uwagę, gdy szukamy firmy sprzątającej?

Pracujemy coraz dłużej, przez co nie zawsze mamy czas na sprzątanie mieszkania. To tłumaczy rosnącą popularność takich usług, świadczonych zarówno przez działających indywidualnie specjalistów, jak i duże firmy. O ile jednak znalezienie usługobiorcy w przypadku zwykłego, cotygodniowego sprzątania nie powinno sprawić nam większych problemów, o tyle te mogą pojawić się, jeśli chodzi o gruntowne porządki w mieszkaniu. Czym więc kierować się przy wyborze firmy, która przygotuje lokal do sprzedaży lub uporządkuje zaniedbaną nieruchomość?

Wybór firmy sprzątającej

Lokal, w którym od dawna nie było sprzątane, a większość znajdujących się w nim sprzętów nadaje się tylko do wyrzucenia, bardzo trudno jest doprowadzić do porządku. Chodzi nie tylko o niezbędne w tym celu umiejętności, ale też sprzęt i wiedzę na temat tego, jak postępować z powstałymi w wyniku takich porządków odpadami. Wybór firmy sprzątającej powinien być więc uzależniony od ilości osób pracujących w danej ekipie, tego, czy dysponuje ona samochodem dostawczym i z jakich środków chemicznych oraz narzędzi korzysta przy świadczeniu swoich usług.

Zakres usług sprzątających

Poza tym ważny jest sam zakres usług sprzątających. Powinny one obejmować wyniesienie z mieszkania dużych przedmiotów, takich jak stare meble, niesprawny sprzęt AGD i RTV, nieużywane ubrania i zabawki czy inne odpady. W zdecydowanej większości przypadków niezbędne będzie także umycie takich powierzchni jak płytki ceramiczne, lustra, okna czy podłogi - oczywiście z użyciem środków dezynfekujących. Podczas prac bardzo ważne jest także składowanie wszystkich odpadów w sposób wygodny, bezpieczny i, co najważniejsze, legalny.

Co z wywozem odpadów?

Poza składowaniem odpadów kluczowy będzie ich wywóz. Pamiętajmy, że przed wyborem firmy koniecznie należy sprawdzić, czy jej pracownicy sami zadbają o ich transport do punktu utylizacji. Dotyczy to w szczególności takich odpadów, jak wspomniane meble, telewizory, lodówki czy pralki. Muszą one trafić do PSZOK-u - Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, który działa w każdej gminie i bezpłatnie przyjmuje odpady przywiezione przez jej mieszkańców. Przywiezienia do PSZOK-u wymagać będą także ewentualne odpady poremontowe, takie jak skute płytki, zerwane tapety bądź opakowania po materiałach budowlanych.



Zobacz także:


Masz ciekawą informację? Poinformuj nas o tym!


Użytkownicy Najem-Wynajem mają możliwość współtworzenia treści poprzez publikowanie własnych artykułów dotyczących tematyki naszego portalu. Zaproponuj temat na artykuł lub prześlij gotowy tekst. Koniecznie napisz o tym do nas, korzystając z zakładki kontakt.

Komentarze:

Opinie użytkowników