Sprawdź, co musisz wiedzieć, zanim podejmiesz współpracę z agencją oferującą tworzenie sklepów internetowych

Sprawdź, co musisz wiedzieć, zanim podejmiesz współpracę z agencją oferującą tworzenie sklepów internetowych

Posiadanie sklepu internetowego to najskuteczniejsza metoda, aby dotrzeć do szerokiego grona docelowych Klientów – bez względu na ich lokalizację. Warto zdecydować się na platformę zakupową, która umożliwi kompleksowe zarządzanie usługą sprzedażową – wydawanie produktów, nawiązywanie kontaktu z Klientem oraz rozliczanie zakupów. Aby sklep online mógł jednak należycie spełniać swoją rolę, powinien zostać profesjonalnie zaprojektowany. Co to oznacza? Tego dowiesz się z poniższego artykułu, stworzonego przy współpracy z agencją Wezom z Wrocławia.

Projektowanie sklepów internetowych wymaga opracowania strategii

Aby elektroniczna platforma sprzedażowa spełniła oczekiwania Zamawiającego, należy w pierwszej kolejności uwzględnić aspekt marketingowy. Konieczne jest przeprowadzenie konsultacji, w trakcie których agencja interaktywna uzyska informacje odnośnie m.in.:

  • profilu docelowego Klienta,
  • misji oraz wizji rozwoju firmy,
  • założeń systemu identyfikacji wizualnej,
  • celów jakie ma spełniać sklep internetowy.

Bardzo ważnym etapem umożliwiającym właściwe zaprojektowanie sklepu online jest także analiza konkurencji. W jej trakcie identyfikowane są sprawdzone rozwiązania innych podmiotów z branży, które prowadzą sklep internetowy. Następnie ma miejsce proces ich udoskonalania o te elementy, których bezpośredni rynek w obecnej chwili jeszcze nie oferuje. Jest to prosta droga do uzyskania przewagi konkurencyjnej.

Czy warto postawić na gotowy szablon?

Zastanawiasz się nad tym, aby wykupić gotowy szablon sklepu internetowego? Wystrzegaj się takiego błędu, ponieważ wówczas będziesz miał mocno ograniczone możliwości dostosowania wyglądu i funkcjonalności platformy do swoich potrzeb. Serwis zaprojektowany od podstaw będzie mógł natomiast posiadać dedykowaną szatę graficzną, a wszelkich aktualizacji dokonasz z poziomu intuicyjnego systemu zarządzania treścią (CMS). Indywidualny projekt kojarzy się po prostu z profesjonalizmem – co będzie miało niebagatelny wpływ na budowanie pozytywnego wizerunku Twojej firmy.

User Experience to podstawa

Opracowanie unikalnego szablonu pozwoli również spełnić standardy w zakresie UX. Firma realizująca tworzenie sklepów internetowych powinna dopilnować tego, aby użytkownik platformy mógł w jak najkrótszym czasie odnaleźć interesujący go produkt, dodać go do koszyka, dokonać zamówienia oraz uregulować płatność. Aby było to możliwe, należy spełnić zwłaszcza następujące warunki:

  • responsywność – strona powinna być dostosowana do rozdzielczości na urządzeniach mobilnych,
  • prosty i czytelny podział produktów na kategorie,
  • krótki czas wczytywania strony,
  • brak utrudniających czytelność elementów typu okienka flash,
  • funkcjonalny moduł wyszukiwania produktów – z możliwością ustawiania filtrów.

Podsumowanie

Warto więc powierzać projektowanie sklepów internetowych profesjonalistom. Można do nich zaliczyć na pewno agencję interaktywną Wezom z Wrocławia, która wykonała już ponad 150 projektów sklepów online.



Zobacz także:


Masz ciekawą informację? Poinformuj nas o tym!


Użytkownicy Najem-Wynajem mają możliwość współtworzenia treści poprzez publikowanie własnych artykułów dotyczących tematyki naszego portalu. Zaproponuj temat na artykuł lub prześlij gotowy tekst. Koniecznie napisz o tym do nas, korzystając z zakładki kontakt.

Komentarze:

Opinie użytkowników