Wynajem mieszkania na biuro - wybór i formalności

Wynajem mieszkania na biuro - wybór i formalności

Poszukujesz lokalu, w którym będziesz mógł prowadzić działalność gospodarczą? Nie musisz ograniczać się jedynie do typowych lokali użytkowych! W ostatnich latach rosnącą popularnością cieszą mieszkania zaadaptowane na biura. Sprawdź, jakie kwestie warto wziąć pod uwagę, decydując się na wynajem mieszkania na biuro.

Biuro w mieszkaniu – jak znaleźć odpowiedni lokal

Poszukując nieruchomości, w której będziesz mógł urządzić biuro, możesz wziąć pod uwagę dwa rodzaje ogłoszeń – tych, które oferują wynajem biur w zaadaptowanych mieszkaniach oraz zwykłe ogłoszenia o wynajem mieszkania.

W pierwszym przypadku sytuacja jest jasna – właściciel nieruchomości oddaje Ci do użytkowania lokal przystosowany pod względem prawnym oraz funkcjonalnym do prowadzenia działalności. Za ten komfort trzeba jednak zapłacić – mieszkania zaadaptowane na biura są nawet trzykrotnie droższe niż nieruchomości przeznaczone na cele prywatne.

W drugim przypadku będziesz musiał uzyskać zgodę właściciela na to, by mieszkanie przekształcić na biuro. Co więcej, będziesz musiał również samodzielnie przystosować wnętrza do tego, by prowadzić w nich działalność gospodarczą (i na to także będziesz musiał uzyskać zgodę).

wynajem mieszkania

Mieszkanie na biuro – czym powinno się wyróżniać

Największą zaletą biur w zaadaptowanych mieszkaniach są doskonałe lokalizacje oraz nietuzinkowe wnętrza. Jeżeli marzysz o tym, by siedziba Twojej firmy mieściła się w centrum miasta, w historycznej kamienicy, wynajem mieszkania z przeznaczeniem na biuro może być dla Ciebie najlepszym wyjściem.

Zanim zdecydujesz się na to, by podpisać umowę najmu, sprawdź jednak nie tylko lokalizację nieruchomości. Mieszkanie na biuro powinno posiadać rozkład pomieszczeń, który umożliwi Ci komfortowe wykonywanie zawodowych obowiązków. Ponadto, warto zwrócić uwagę na odpowiednią ilość gniazdek elektrycznych, oświetlenie pomieszczeń oraz wyposażenie zaplecza kuchennego.

wynajem mieszkania

Wynajem mieszkania na biuro – formalności

Umowa najmu mieszkania, które przeznaczone jest do prowadzenia działalności, nie różni się znacząco od umowy, jaką podpisuje się w przypadku lokali mieszkalnych. Główna różnica dotyczy zapisu, w którym określone zostaje, że lokal wykorzystywany będzie do prowadzenia działalności gospodarczej. Dla Ciebie jest to podstawa do tego, by koszty wynajmu uwzględnić w kosztach prowadzenia działalności. Dla właściciela lokalu jest to zobowiązanie do tego, by opłacać odpowiedni podatek od nieruchomości (w przypadku biura wynosi on 17,31 zł/m2, podczas gdy w lokalu mieszkaniowym jest to 0,51 zł/m2).

Wynajmowanie mieszkania na biuro może być dobrym rozwiązaniem w przypadku firm, które nie chcą jednorazowo zamrażać dużej ilości kapitału, a przy tym oczekują ciekawej nieruchomości w dobrej lokalizacji. Jeżeli prowadzisz biznes w centrum Polski, sprawdź „Nowe inwestycje mieszkaniowe w Łodzi” – być może znajdziesz wśród nich mieszkanie idealne na swoje biuro.

Chcesz bez ryzyka dobrze wybrać mieszkanie, zmieścić się w budżecie i mieć wszystko w jednym miejscu? Będziesz zaskoczony, jakie to proste! Skorzystaj z narzędzia NAVIDOM!



Zobacz także:


Masz ciekawą informację? Poinformuj nas o tym!


Użytkownicy Najem-Wynajem mają możliwość współtworzenia treści poprzez publikowanie własnych artykułów dotyczących tematyki naszego portalu. Zaproponuj temat na artykuł lub prześlij gotowy tekst. Koniecznie napisz o tym do nas, korzystając z zakładki kontakt.

Komentarze:

Opinie użytkowników